Οι εγγραφές πρωτοετών πραγματοποιούνται σε χρονικό διάστημα που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Συνήθως πραγματοποιούνται κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.
Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής σας στο Τμήμα μας θα σταλεί ενημέρωση πρωτοετείς φοιτητές μέσω SMS και email στα στοιχεία που έχουν δηλώσει κατά την εγγραφή τους στην εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας. Το μήνυμα θα περιλαμβάνει τον Αριθμό Μητρώου του κάθε φοιτητή και τη ιστοσελίδα με περισσότερες πληροφορίες. Οδηγίες για την απόκτηση ηλεκτρονικού λογαριασμού
Η αποστολή των SMS / emails αναμένεται να γίνει αφού πρώτα αποσταλούν τα στοιχεία των εγγεγραμμένων φοιτητών από το Υπουργείο Παιδείας στο Παν/μιο Αθηνών.
Όταν οι φοιτητές λάβουν την ενημέρωση θα πρέπει να επισκεφτούν τη ιστοσελίδα https://webadm.uoa.gr/ και να υποβάλλουν Αίτηση Νέου Λογαριασμού ως Προπτυχιακός Φοιτητής.
Με τον τρόπο αυτό θα αποκτήσουν ηλεκτρονικό λογαριασμό στο Παν/μιο και δικαίωμα πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Παν/μιου (https://www.uoa.gr/foitites/ilektronikes_ypiresies/).
Θα χρειαστεί να αποκτήσετε πρόσβαση στον ιστοχώρο http://my-studies.uoa.gr για να μπορείτε να
- δηλώσετε τα μαθήματα που θα παρακολουθήσετε στα εξάμηνα
- υποβάλλετε αίτηση για φοιτητική ταυτότητα (πάσο)
- επιλέξετε και να παραλάβετε τα βιβλία για κάθε μάθημα
- έχετε πρόσβαση στην ηλεκτρονική Γραμματεία προκειμένου να παρακολουθείτε τις βαθμολογίες σας, να αιτείστε βεβαιώσεις κλπ
Μετά την ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού σας λογαριασμού στο Πανεπιστήμιο μπορείτε να επισκεφθείτε το http://my-studies.uoa.gr και να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία, δίνοντας το Username και το Password σας.
Μπορείτε να παραλάβετε το δελτίο ειδικού εισιτηρίου (ΠΑΣΟ) κατόπιν ηλεκτρονικής αίτησης στην ιστοσελίδα (και αφού έχει προηγηθεί η ηλεκτρονική προεγγραφή και η ταυτοπροσωπία): https://academicid.minedu.gov.gr.
Για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική αίτηση χορήγησης ΠΑΣΟ απαιτούνται οι κωδικοί πρόσβασης (Username - Password) που χρησιμοποιούνται στο http://my-studies.uoa.gr.
Σε περίπτωση που δεν έχετε λάβει τους σχετικούς κωδικούς καθώς και για οποιαδήποτε άλλα προβλήματα πρόσβασης, μπορείτε να απευθύνεται στη Γραμματεία του Τμήματος.
Μετά την επιτυχή είσοδό του στο σύστημα πρέπει να επιβεβαιώσετε την ορθότητα των στοιχείων σας. Σε περίπτωση που διαπιστώσετε οποιοδήποτε λάθος θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Γραμματεία του Τμήματος προκειμένου να γίνει η σχετική διόρθωση. Ακολούθως, θα πρέπει να συμπληρώσετε τα υπόλοιπα ατομικά στοιχεία που θα σας ζητηθούν.
Σε περίπτωση απώλειας κωδικών εργαστηρίων, μπορείτε να προβείτε στην αλλαγή τους.
Αλλαγή κωδικών Windows:
Στέλνετε email στο vgfhccbegqv [dot] hbn [dot] terg.aou.id@troppusti , από το λογαριασμό σας email του di.uoa.gr με τα εξής στοιχεία:
Θέμα: Αλλαγή Κωδικού Windows [username του λογαριασμού σας]
Κείμενο: Ονοματεπώνυμο, Αριθμός Μητρώου Φοιτητή, Λογαριασμός email του τμήματος, Προπτυχιακό ή Μεταπτυχιακό, Κατεύθυνση (για τους Μεταπτυχιακούς), Αιτία αλλαγής κωδικού/πρόβλημα
Αλλαγή κωδικών Linux/Unix:
Οι προπτυχιακοί φοιτητές όλων των ετών (sdi..., std...., stud...), τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΙΔΑΧ μπορούν να ορίζουν κωδικό για το linux-account που χρησιμοποιούν στο linux lab μέσα από την πλατφόρμα account.di.uoa.gr, στην οποία κάνουν login με τα credentials που έχουν για το email του ΕΚΠΑ , επιλέγοντας στη συνέχεια το μπλε εικονίδιο δεξιά και θέτοντας νέο password που πληρεί τους κανόνες πολυπλοκότητας που αναφέρονται στην πλατφόρμα.
Οι υπόλοιποι χρήστες μπορούν να αποστέλλουν αίτημα (από το email του ΕΚΠΑ) στο nqzvaqv [dot] hbn [dot] terg.aou.id@nimda με τα εξής στοιχεία:
Θέμα: Αλλαγή Κωδικού Linux [username του λογαριασμού σας]
Κείμενο: Ονοματεπώνυμο, Αριθμός Μητρώου Φοιτητή, Λογαριασμός email του τμήματος, Μεταπτυχιακό και Κατεύθυνση, Διδακτορικό, Συνεργάτης, Αιτία αλλαγής κωδικού/πρόβλημα
Οι φοιτητές/τριες που επιθυμούν να σιτίζονται δωρεάν και πληρούν τις προϋποθέσεις σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Φ.5/68535/Β3/18-6-2012 (ΦΕΚ Β΄ 1965/2012) ΚΥΑ και τη σχετική ανακοίνωση του Τμήματος Σίτισης περί καθορισμού όρων, προϋποθέσεων και διαδικασιών για την παροχή δωρεάν σίτισης στους φοιτητές του ΕΚΠΑ, θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση στην ιστοσελίδα sitisi.uoa.gr αναρτώντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε ψηφιακή μορφή.
Οι πρωτοετείς φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους στο Τμήμα μας ώστε να αποκτήσουν αριθμό μητρώου και πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Τμήματος μέσω αίτησης στην ιστοσελίδα webadm.uoa.gr
Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών λειτουργεί η Φοιτητική Εστία του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΦΕΠΑ) που αποτελείται από 4 κτήρια, τις εστίες Α, Β, Γ και Δ που βρίσκονται στο χώρο της Πανεπιστημιούπολης. Εκεί βρισκόταν και η παλιά ΦΕΠΑ. Με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων ανακαινίσθηκε εκ βάθρων το κτήριο Α, που είναι και το μεγαλύτερο, ενώ κατασκευάσθηκαν τα κτήρια Γ και Δ.
Σε όλα τα κτήρια μπορούν να στεγασθούν συνολικά 1064 φοιτητές.
Στο κτήριο Α υπάρχουν 687 θέσεις. Από αυτές οι 287 είναι σε μονόκλινα δωμάτια, οι 330 σε δίκλινα και 70 σε διπλά (2 ξεχωριστά δωμάτια με κοινό χολ, μπάνιο και τουαλέτα). Από αυτές οι 28 θέσεις είναι σε δωμάτια ειδικά διαμορφωμένα για Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες.
Στο κτήριο Β υπάρχουν 150 θέσεις σε μονόκλινα δωμάτια, στο κτήριο Γ 128 θέσεις σε μονόκλινα δωμάτια και στο κτήριο Δ 100 θέσεις σε μονόκλινα επίσης. 16 θέσεις στο κτήριο Γ και 8 στο Δ είναι σε δωμάτια για Α.Μ.Ε.Α.
Τα δωμάτια στα κτήρια Α, Γ και Δ διαθέτουν δική τους τουαλέτα και μπάνιο και Δ είναι κλιματιζόμενα, ενώ τα δωμάτια στο κτήριο Β έχουν δικό τους μπάνιο και κοινόχρηστες τουαλέτες (1 τουαλέτα ανά 4 δωμάτια).
Στις Εστίες γίνονται δεκτοί φοιτητές και φοιτήτριες μόνο του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και φοιτητές και φοιτήτριες άλλων ΑΕΙ και ΤΕΙ του λεκανοπεδίου αδέλφια των οποίων διαμένουν ήδη στην Εστία.
Την ευθύνη για τη λειτουργία των Εστιών έχει το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ οι τρέχουσες ανάγκες τους καλύπτονται οικονομικά από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δία Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ).
Η ΦΕΠΑ διοικείται από Εφορεία στην οποία συμμετέχουν 4 μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Αθηνών ο Αναπληρωτής Διευθυντής και 2 εκπρόσωποι του Συλλόγου Οικοτρόφων ΦΕΠΑ. Πρόεδρος της Εφορείας είναι ένας από τα μέλη ΔΕΠ.
Την ευθύνη της τρέχουσας λειτουργίας έχουν ο Αναπληρωτής Διευθυντής, καθώς και διάφοροι υπάλληλοι.
Οι εισδοχές των νέων οικοτρόφων γίνονται πρακτικά 2 φορές το χρόνο.
Τον Οκτώβριο -Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο - Ιανουάριο. Ο αριθμός τους καθορίζεται από τον αριθμό των ελεύθερων κλινών. Τα κριτήρια εισδοχής είναι κοινωνικά και περιγράφονται στον Κανονισμό Λειτουργίας, στον οποίο περιέχονται και όλοι οι κανόνες διαβίωσης. Η κατανομή των δωματίων γίνεται με δημόσια κλήρωση.
Όλα τα δωμάτια των κτηρίων Α, Γ και Δ έχουν σύνδεση με το internet, το κτήριο Β διαθέτει μόνο ασύρματο δίκτυο. Ασύρματο δίκτυο υπάρχει και στο κτήριο Α.
Για τους οικοτρόφους λειτουργεί εστιατόριο στο κτήριο Α. Στο ίδιο κτήριο υπάρχουν Ιατρεία που εξυπηρετούν τόσο τους οικοτρόφους, όσο και το προσωπικό των Πανεπιστημιακών Τμημάτων της Πανεπιστημιούπολης. Υπάρχει επίσης αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Την εποπτεία της λειτουργίας των Εστιών εκ μέρους του Πανεπιστημίου έχει ο Αναπληρωτής Πρύτανης Φοιτητικής Μέριμνας.
Η Γραμματεία των Φοιτητικών Εστιών παρέχει όλες τις πληροφορίες για τα δικαιολογητικά και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροίτε προκειμένου να μείνετε στις Φοιτητικές Εστίες. Επίσης το Γραφείο Ευρέσεως Εργασίας, το οποίο στεγάζεται στον 4ος όροφο της Πανεπιστημιακής Λέσχης, παρέχει διευκόλυνση στην ανεύρεση κατοικίας και συγκατοίκου.
Τηλέφωνα: 210 7258723, 210 7258679
Tο Στεγαστικό Επίδομα χορηγείται σε προπτυχιακούς φοιτητές/τριες (πρώτου κύκλου σπουδών) των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις και υποβάλλουν τα σχετικά δικαιολογητικά σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία αίτησης.
Η σχετική νομοθεσία είναι η Υ.Α Αριθ. 140832/Ζ1 31/8/17(ΦΕΚ 2993 Β’)
Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις που αφορούν στη χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 θα υποβάλλονται από την Τρίτη 25 Ιουνίου 2024 έως την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2024, μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην ειδική εφαρμογή για το στεγαστικό επίδομα https://stegastiko.minedu.gov.gr.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είναι ο φοιτητής για τον οποίο χορηγείται το επίδομα να είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλης χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι κάτοχος Ακαδημαϊκής Ταυτότητας σε ισχύ και να είναι και κάτοχος Α.Φ.Μ.. Διευκρινίζεται ότι η υπηκοότητα αφορά μόνο στο πρόσωπο του φοιτητή και όχι στων γονέων ή κηδεμόνων αυτού.
Δείτε την σχετική εγκύκλιο εδώ.
Αναφορικά με την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη των ανασφάλιστων φοιτητών (όσων δεν είχαν περίθαλψη από άλλον φορέα και ασφαλίζονταν από το ΕΚΠΑ), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 31 του ν.4452/2017 (Α'17) και κατ' εφαρμογή του άρθρου 33 του ν.4368/2016 (Α'21), δικαιούνται πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη από το Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.), μόνον με χρήση του Α.Μ.Κ.Α. τους.
Επιπλέον στην Υγειονομική Υπηρεσία λειτουργούν τα εξής ιατρεία:
- Παθολογικό Ιατρείο
- Οφθαλμολογικό Ιατρείο
- Οδοντιατρείο
- Μονάδα Ψυχοκοινωνικής Παρέμβασης
- Δερματολογική εξέταση (Νοσοκομείο «Ανδρέας Συγγρός»)
Πληροφορίες: Γραμματεία Υγειονομικής Υπηρεσίας τηλ. 210 3688208
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: http://www.lesxi.uoa.gr/foithtiki-merimna/ygeionomiki-yphresia.html
Το Πανεπιστήμιο έχει φροντίσει για μια σειρά θεμάτων, εκτός των εκπαιδευτικών, που άπτονται του κοινωνικού ρόλου του Ιδρύματος. Εξάλλου, ένας από τους σκοπούς του είναι και η διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των κοινωνικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών αναγκών του τόπου. Έτσι, οι φοιτητές/τριες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά παροχών και διευκολύνσεων ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους ενώ ιδιαίτερη μέριμνα έχει ληφθεί για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως ΑμεΑ και άποροι.
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου: https://www.uoa.gr/foitites/paroches_drastiriotites/