Cultural Technology
Στα πλαίσια του έργου “Communities and Artistic Participation in Hybrid Environment (CAPHE)” που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα HORIZON TMA MSCA Staff Exchanges, πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2023 στο Τμήμα και το Μουσείο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, υπό την…
Μετά από τρία χρόνια εντατικών εργασιών, δημοσιεύσεων, παρουσίας σε συνέδρια και δεκάδων αξιολογήσεων των πιλοτικών εφαρμογών, ολοκληρώθηκε το καινοτόμο ερευνητικό ευρωπαϊκό έργο με τίτλο “A hyBRID (physical-diGital) multi-user Extended reality platform as a stimulus for industry uptake of…
Το έργο BRIDGES είναι ένα H2020 Innovation Action που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε. για 24 μήνες (10/2020-10/2022) κι αποσκοπεί στην υποστήριξη και ενίσχυση της πανευρωπαϊκής βιομηχανίας διαδραστικών τεχνολογιών στο χώρο της Εκτεταμένης Πραγματικότητας (eXtended Reality - XR). Στοχεύει στην ανάπτυξη…
Το 2ο βραβείο στον τελικό του 12ου διαγωνισμού ENNOVATION (Πανεπιστημακός Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας - https://ennovation.gr), που διοργανώνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών απέσπασε, στο τμήμα της βασισμένης στην έρευνα καινοτομίας, η ομάδα Narralive. Η ίδια ομάδα είχε…
Μια ομάδα καθηγητών, έμπειρων ερευνητριών/τών και φοιτητριών/φοιτητών από το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών εργάστηκε για τρία χρόνια στο έργο EMOTIVE, ως συνεργαζόμενα μέλη του Ερευνητικού Κέντρου Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης «ΑΘΗΝΑ».
H…
Με αφορμή τα 180 χρόνια από την ίδρυση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», εγκαινιάζει τη νέα πιλοτική ψηφιακή εφαρμογή αφήγησης για κινητές…
Σκοπός του έργου RoGH είναι η δημιουργία πλατφόρμας για την ανάδειξη σημαντικών ιστορικών εποχών και γεγονότων της Ελληνικής Ιστορίας σε ένα ταξίδι μέσα στον τόπο και στο χρόνο. Η πλατφόρμα θα έχει τη δυνατότητα να δέχεται ψηφιοποιημένο περιεχόμενο και πολυμεσικό υλικό (2διάστατο, 3διάστατο,…
Το έργο CARAT φιλοδοξεί να αξιοποιήσει το πολιτιστικό και ιστορικό περιεχόμενο που βρίσκεται διάχυτο στις «Ονομασίες των Οδών» των μεγάλων και μικρών πόλεων. Αναπτύσσει μία εφαρμογή που θα επιτελεί τα παρακάτω:
Θα παρέχει αξιόπιστη ιστορική πληροφορία για την προέλευση της ονομασίας μίας οδού με…
Το έργο ΚόστουμART θα δομηθεί σε ένα στιβαρό σύνολο δραστηριοτήτων και ενεργειών μεταξύ των φορέων τα οποία θα προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο σετ εφαρμογών για το ιστορικό θεατρικό κοστούμι. Συγκεκριμένα :
Ενέργειες αποτύπωσης του ιστορικού και αστικού ενδύματος (ψηφιοποιήσεις, καταγραφές,…
Το WhoLoDance στοχεύει τόσο στην έρευνα όσο και στην καινοτομία των σύγχρονων μαθησιακών θεωριών της ενσώματης γνώσης και της εκπαίδευσης χορού, με βάση τις εξελίξεις στη νευροεπιστήμη, τις παιδαγωγικές και μαθησιακές θεωρίες, την εκπαιδευτική ψυχολογία σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες στην…
The European Commission's strategic initiatives in shaping Europe’s digital future include instruments for funding digital cultural heritage. The CHESS Project, an EU-funded FP7 R&D project that ran from 2011 to 2014 features on the EC's Digital cultural heritage page.
The Guardian UK, in the article "Ten global R&D projects that are changing arts and culture" by Emma Quinn and Athina Balopoulou, includes the R&D project CHESS as one of its favourite projects that are using digital technologies in new and inspiring ways. Specifically, according to the…